maandag 9 juli 2012

maandag 9 juli 2012

Vandaag is de dag van de MRI's. Ik sta voor deze ochtend 2 keer ingepland. Om half 9 en om 12 uur. Ik heb verschrikkelijk slecht geslapen, maar dat zal de onbewuste spanning wel zijn. Ik zie er helemaal niet tegenop, maar ik zou zo graag het uiteindelijke resultaat positief willen beinvloeden. En die gedachte zorgt voor onbewuste spanning. Ik sta lekker op tijd op en ga meteen in bad en kleed me aan. Oma komt al vroeg het pad al opwandelen. We zijn net klaar met eten en de kinderen zijn nog lekker in de pyjama en willen de on demand film van gisterenavond nog een keer kijken. We zijn gisteren met de kinderen een pannenkoek wezen eten bij Pluk in Beek en Donk. De kinderen vonden het weer het leukste restaurant ooit. Ikzelf heb genoten, maar wat heb ik een hitte ervaren in het restaurant. Het leek alsof ik in de sauna zat. Toch is het een aanrader om met kinderen naar toe te gaan. Leuke speelruimte binnen en buiten voor de kinderen en een ruime keuze in pannenkoeken, maar ook kun je gewoon frites met vlees bestellen. Eenmaal thuis zijn de kinderen lekker onder de douche gegaan en omdat het vakantie is mochten ze lang opblijven en via UPC on demand een film uitzoeken. Ze hebben genoten en daarna was het zogenaamd al zo laat dat ze graag naar bed wilden. Ze vonden het echt stoer. Ikzelf kon dus moeilijk de slaap vatten, maar ben gewoon rustig blijven liggen. Ik kan niet zeggen dat ik topfit ben, maar ik ben klaar om de dag aan te gaan en om de tunnel ingeschoven te worden. We vetrekken om 8 uur van huis en zijn er al vroeg. In het ziekenhuis is verwarring. Ik sta alleen ingepland voor de ochtend en niet voor de middag. Na wat navraag blijkt het een dubbele boeking, maar toch heb ik mijn twijfels. Er is dus alleen plek deze ochtend. Ik vul een vragenlijst in en ga ik wachtruimte 3 zitten van route 48. Ik geniet van een kopje thee en dan is het mijn beurt. Er wordt een infuus aangelegd en ik maak een opmerking over mijn port a cath. Het is niet bekend dat ik die heb op deze afdeling, dus er ontstaat discussie of ik wel de tunnel in mag. Ik moet even wachten en er wordt ruggespraak gehouden. Ik mag niet in tunnel 1 met een port a cath, maar ik mag in tunnel 2, een patientenuitwisseling maakt dit ook mogelijk. Ik wandel mee met de broeder van tunnel 2 en met 100%NL verdwijn ik in de tunnel. Ik hoor niets van de muziek, omdat het apparaat zoveel lawaai maakt. Ik lig op mijn buik en verre van comfortabel en ik heb het idee dat ik er eindeloos lang in lig. Dan hoor ik de verlossende woorden dat het erop zit en de broeder vertelt mij dat er een serie over gedaan moest worden omdat de contrastvloeistof niet goed was doorgelopen. Ik had al zo'n vermoeden, maar het zit erop, dus niet kniezen en zeuren. Ik ben stijf van de oncomfortabele houding, dus ik zal morgen wel wat last hebben van mijn schouders, borstbeen en rug. De borsten en lymfeklieren zijn in beeld gebracht en de onderrug zal dan na de vakantie wel volgen. Donderdag zal de uitslag volgen en dat zal weer even spannend zijn. Het ligt in de lijn der verwachting dat de werking doorgezet heeft, want na de eerste controle MRI was er duidelijk sprake van tumorafname. Dus vol goede hoop zullen we donderdag de uitslag in ontvangst gaan nemen. Vol goede moed zeker, maar de hartslag zal wel verhoogd zijn als we de bespreekkamer in moeten. De kop is eraf deze week. Henry brengt me keurig thuis en rond de klok van 11 uur ben ik weer thuis. Mama zit aan de keukentafel met de kinderen te knutselen. Ze maken prachtige dingen en ze zijn als engelen zo blij als we weer binnenkomen. Wat een mooi welkom is dat, dan ben je alles al weer vergeten van deze ochtend, tenminste zo werkt dat wel bij mij. Loek, Merlijn en Morris komen binnen met een uitnodiging van een echt Amerikaans veldfeest deze middag dat om 15 uur van start zal gaan. Puck, Teun en Guus zijn razendenthousiast en gaan meteen mee de uitnodigingen verder uitdelen. Rond het middaguur eten mama en ik een broodje. De kinderen willen blijven spelen en ik geef hen een zak bolletjes mee. Ze zijn hier superblij mee en hup weg zijn ze. Even later komen Morris en Puck binnen en ik heb al wat lekkers klaarliggen voor het feest van deze middag. Echter het feest is gecanceld vanwege een kleine onenigheid van de kleine stoere mannen en volgens Morris werd er ook het K-woord gezegd. Een volwassen ingreep is dus het cancellen van het feest geweest. Jammer voor de anderen denk ik. Puck vraagt wat er dan met de tucjes gebeurd, dus Morris en Puck mogen deze van me uitdelen. Ze vertrekken uitgelaten. Dan komt rond de klok van 14 uur Johan en Nadine aan de deur. Er is in het openlucht theater in Mariahout een voorstelling. De vraag is of Puck meewil. Nadine loopt naar het veldje waar Puck aan het spelen is en Puck komt  uitgelaten mijn kant op rennen. Ze wil graag mee en Johan vetrekt met de meiden richting Mariahout. Dan komt Guus met Wessel binnen of ze vanavond hier mogen logeren. Ik vertel hen dat ik het een leuk idee vind, maar niet voor vanavond. Logeren kan in de weekenden of als ook Henry vakantie heeft. De mannen nemen er genoegen mee en Wessel vraagt of hij wel hier mag blijven als zijn mama naar de winkel is natuurlijk mag dat. Logeren is even van de baan, maar vrijdag zullen ze hier wel weer op terugkomen. Dan komt Teun met Loek eraan. Hij vertelt Loek dat zijn mama, ik dus, borstkanker heeft. Dat dat een erge ziekte is en dat je er zelfs aan dood kunt gaan, maar zegt hij erachter aan, 'mijn mama gaat niet dood hoor'. Vervolgens rennen ze naar de trampo, waar ook Guus en Wessel zijn. Het is weer een gezellige boel. Ik maak een grote kan met ranja en ga de mannen verwennen. Deze dag is een mooie dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten