maandag 9 juli 2012

dinsdag 10 juli 2012

Vandaag eindigt officieel mijn laatste chemokuur. Ik heb vandaag sinds 18 weken GEEN chemodag. Ik ben chemovrij! En alleen hier al om ben ik vandaag bijzonder gelukkig. De drie laatste kuurweken heb ik goed doorstaan en nu is het dan echt voorbij. Ik ga vandaag om het te vieren naar mijn werk met een mand vol versnaperingen en een vlag om aan te geven dat de laatste kuur een feit is en dan mag de vlag uit. Ik heb er echt zin in. De kinderen kunnen ook genieten van Fiene en tante Det. Ik heb aardig geslapen vanacht en ik ben vroeg uit de veren. Ik douche me en kleed me meteen aan en ga naar beneden. Henry is al heel vroeg naar zijn werk vertrokken en ook vroege vogel Teun zit al aan tafel. Puck en Guus slapen nog. Puck is al snel beneden en wij ontbijten alvast. Guus neemt het ervan, hij is 's avonds moeilijk in slaap te krijgen en 's ochtends moeilijk wakker te krijgen. Ik ben helemaal klaar voor de dag. Ik ben al aangekleed, dus ik kan alle aandacht aan de kinderen geven. Teun en Puck zijn al in de kleren en dan is het 8 uur. Ik besluit Guus zachtjes aan wakker te maken. Hij wil liever blijven liggen en zegt dat hij zo komt, hij mompelt "nog vijf minuutjes". Een prachtig gezicht, hij ligt op zijn zij, in zijn dekbed gewikkeld, een heerlijk warm zoet mannetje en ik smelt bij deze aanblik. Ik laat hem nog even liggen en dan komt hij met een ontploft koppie naar beneden, nog een beetje slaapdronken. Ook Guus eet wat en doet zijn kleren aan. We zijn er klaar voor de dag en hebben er allemaal zin in. We gaan een mooie dag tegemoet.

Ik ben rond de klok van 10 uur in Veghel en ik word warm onthaald. Er hangen allemaal briefjes met de tekst "Hanneke, fijn dat je er bent"! Er staat een koffiekar klaar en het geeft me een heerlijk gevoel. Iedereen ziet er zo fris en fruitig uit en ik zie dat Laura zwanger is, een prachtige buik met nieuw leven. Het is heerlijk om weer op het werk te zijn. We nemen allemaal ruim de tijd in de koffiepauze en ik zit echt op mijn praatstoel en geniet van het samenzijn. Ik kijk uit naar de dag dat ik weer wat kan komen doen. Nu is het voor mij heel gezellig, maar ik realiseer me dat ik wel mensen van hun werk afhoud. Toch trek ik me daar nu even niets van aan en geniet van deze ochtend. Ik vertrek rond 12 uur weer naar huis, het was geweldig, maar ik ben gewoon heel moe. Maartje en ik vertrekken gelijktijdig en gaan allebei naar Helmond, zij naar de vestiging Helmond. We hadden wel kunnen carpoolen. Eenmaal thuis eten we een broodje en dan ga ik even in de ruststand en laat alle indrukken van deze ochtend nog eens goed om me inwerken. Ik denk  aan Harrie die helaas verhoogde tumorwaarden weer heeft in zijn bloed en mijn vriendenkring mag weer goed aan het werk bedenk ik me. Eline heeft me 4 eendjes gegeven. Deze eendjes zijn nog van haar trouwerij, de afscheidscadeautjes. Ik geef de kinderen de eendjes en ze zijn er dolblij mee. Ik laat ook nog even de trouwfoto zien zodat ze weten wie Eline is. Puck vindt Eline eruit zien als een prinses en dat vind ik een heel scherpe waarneming, een prachtige bruid. De eendjes worden aan hun broek bevestigd. Als ik uit de ruststand kom heb ik beloofd met Puck naar de kapper te gaan. We gaan met de auto. Teun, Guus en ik drinken wat bij de kapper en Puck wordt prachtig gekapt. Wel 10 cm wordt van haar haar geknipt. Het resultaat is prachtig. De kapper is in Helmond City en warempel er is kermis in Helond City. We lopen vanuit de passage de kermis op. En als we dan op de kermis zijn dan gaan we ook genieten!!!!! Dus de jongens gaan vol overgave eendjes vangen.  Puck maakt een ritje op een pony. Teun en Puck gaan samen ook nog in de draaimolen en Puck wil blikken omgooien. Het is een gezellige bedoeling en we kopen voor thuis zo'n grote zak met oliebollen. We zijn net 4 blije wuppies. Als we thuis zijn nemen we een nog warme oliebol. Ik ga weer in de rust en de kinderen die gaan naar buiten en gaan spelen. Dit is een dag om te koesteren. Puck zegt dat dit de leukste vakantie ooit is en dat terwijl we gewoon nog thuis zijn. Ik ben gewoon ontroerd als ik het hoor. Een mooier compliment kun je niet krijgen. Het feit dat je het met elkaar gezellig en leuk hebt is inderdaad veel waard, daar hoef je niet voor op vakantie te zijn, dat kan ook thuis. Ik ben een meer dan tevreden knapperd vandaag. Een heerlijke dag, dank je dag!
Teun en Puck in de draaimolen. Guus wilde niet mee, hij wilde zijn prijs die hij gewonnen had bij de eendjes niet alleen laten :)
Eendjes vangen, 2 fanatiekelingen. Puck wilde geen eendjes vangen, want de prijzen die je er wint gaan altijd heel snel stuk, aldus Puck :)
Puck, fris en fruitig geknipt op de pony, zelfs even een klein drafje gedaan. Topdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten