woensdag 24 april 2013

Woensdag 24 april 2013

Hoe anders kan je dag lopen dan je op voorhand dacht. Ik ben vroeg in de kleren om naar mijn werk te gaan, maar ik ben duizelig en de geluiden komen heel hard bij me binnen. Ik bel om 8 uur de huisarts en ik kan om half 10 komen. Ik breng de kinderen naar school en ik ga naar huis. Ik houd me rustig en dan ga ik naar de huisarts. Ze doet wat restjes en ik sta wat wankel, maar neurologisch kom ik er goed uit. De huisarts denkt dat het van mijn evenwichtsorgaan komt. De draaierigheid, de misselijkheid, het komt allemaal ergens uit de regio van mijn middenoor. Dit stemt me gelukkig, maar het lost niets op. Ze wil graag overleggen met een KNO-arts en belt deze waar ik bij zit. Er volgt een test met een stemvork en als blijkt dat ik dat bij een oor niet hoor, besluit de KNO-arts dat hij me vandaag nog wil zien. Ik kan gelukkig begin van de middag terecht. Mijn werkplannen worden weer doorkruist door rare kwalen. Ik ga naar Bernadette om samen op internet te checken waar de verdenking op sudden deafness vandaan zou kunnen komen. Ik hoor juist scherper heb ik het idee, want alles komt heel hard mijn oorschelp in. Echt vrolijk worden we er niet van, dus we eten de chocolade die ik meegebracht heb. Van chocolade word je vrolijk, dus kom maar op! Ik haal de kinderen uit school, mama komt en ik vertrek naar het Elkerliek. Er volgt een gehoortest met piepjes en een met woorden. Daarna de diagnose. Mijn gehoor valt weg ten gevolge van mogelijk de chemo, mogelijk een virus, dat beschadiging of ontsteking geeft op de zenuw die parrallel aan de gehoorgang loopt. Aangezien er extra vocht achter mijn oor zit ben ik draaierig en die draaierigheid die gaat weer linea recta naar mijn maag waardoor ik boerderig en spugerig ben. Om te achterhalen of er een virus in het spel is mag ik naar het lab. Er worden 6 buisjes bloed afgenomen en over een week mag ik terugkomen voor de uitslag. Tot die tijd mag ik aan de prednison en dat maakt me verre van blij. Prednison is een bijnierschorshormoon en werkt heel sterk bij mij. Vooral op mijn stemming, ik word er heel erg hyper van, mijn hartslag loopt de marathon en ik krijg er een vollemaansgezicht van. De tip van Anita werkt, ik loop met een oordop rond, waardoor ik niet meer draaierig ben. Ik ga naar huis en besluit te gaan liggen, ik word gek van alle herrie, zelfs het gefluit van een vogel weerkaatst honderd keer in mijn hoofd. Mama gaat naar huis en de kinderen zijn super leuk met elkaar aan het spelen op het veldje. Ik ben duf en alles tolt, de medicijnen tegen het spugen zorgen ervoor dat ik me een soort van dronken voel. De telefoon gaat en een engelstalige dame zegt dat mijn pc gehackt is. Ik heb het idee dat ik het droom en ik praat terug met dubbele tong, dan ineens besef ik dat ik echt achter mijn pc zit en ik zie dat iemand anders de control overgenomen heeft. HELP! Ik zet mijn computer uit en vraag me af of de schade enorm is. Ik bel mijn werkgever, de bank en dan komt Henry. Hoe kon ik zo dom zijn? Nu mijn medicatie is uitgewerkt zie ik alles heel scherp, maar ik mis de exacte herinnering! Zo moet Alzheimer voelen, maar dan constant. Ik hoop dat al mijn gegevens te redden zijn, al mijn foto's en mijn verhaaltjes! Straks is het hele bedrijf gehackt door mijn vertraagde en afwezige reactievermogen en is mijn banksaldo geroofd. Ik probeer het van me af te zetten, we eten en de vorken die de borden raken klinken als betonbuldozers in mijn hoofd. Na het eten met een prednison en Lormetazepam naar bed en telefoontjes van onbekende nummers niet opnemen onder invloed van dit soort heerlijke medicatie. Vandaag ben ik een suffe, draaierige en vooral domme knapperd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten