dinsdag 23 april 2013

maandag 22 april en dinsdag 23 april 2013

Vandaag staat weer in het teken van werken. Ik vertrek op tijd naar Sligro en aldaar doe ik de taken die ik toebedeeld heb gekregen. Ik ben veranderd denk ik als ik er zit en ik ervaar deze werkplek als anders. Ik mis de verbintenis en ik mis de aansluiting en ik voel me er zelfs een beetje verloren en dat betreur ik verschrikkelijk. Ik baal er zelfs van, want ik ben toegekomen aan het hoofdstuk werk en ook hier wil ik te grote stappen ineens gaan maken. Ik weet het van mezelf en ondanks deze wetenschap kost het me moeite om niet in mijn frustratie te verzinken. Ik stoor me aan de algemene radiozender, die toetert in mijn oren, evenals de ruis die veroorzaakt wordt door de grote ruimte en ik probeer me te focussen op mijn computer en de case waar ik mee bezig ben. Het gaat voorspoedig en ik ben mijn gevoel weer de baas. Ik maak afspraken om meer grip te kunnen krijgen op de invulling van mijn taken en ik klets bij met een aantal mensen en rond de klok van 2 uur vertrek ik dan. Ik ben moe merk ik in de auto en als ik thuis aankom ga ik lekker buiten op het bankje liggen en geniet ik van de oase van rust, van de zon en vooral van de stilte. Ik doe een echte powernap en na een uur zo gelegen te hebben ben ik weer bijgetankt en heb ik weer energie. Ik ga de kinderen uit school halen en Teun wil graag bij Julius spelen. Bij Julius eten ze zijn lievelingseten, dus Teun weet het weer zo voor elkaar te krijgen dat hij ook de avondmaaltijd nuttigt bij Julius. Wij eten hier en na het eten halen Henry, Puck en Guus onze Teun weer op. Ik bereid me voor op een lesje met Evy, dat ik samen ga lopen met Vivian. Het is heerlijk en het gaat voorspoedig, mijn hartslag blijft keurig op 135 hangen en dat is perfect. Thuis douche ik me lekker, hang wat op de bank en ga naar bed.

De volgende morgen besluit ik, nadat ik de kinderen naar school heb gebracht, om wederom een rondje van 5km te lopen. Dit keer heel rustig, in tegenstelling tot vorige week, waar ik achteraf gezien behoorlijk gas gegeven heb met mijn 10km per uur. Ik loop hetzelfde rondje en dit keer op een lage hartfrequentie. Ik loop nu dan ook 7,65 km per uur en ik zou nog wel een half uur zo door kunnen lopen. Ik doe het echter niet. Ik ga languit in een warm bad liggen en dat voelt weldadig. Ik ben nog steeds draaierig, maar niet vervelend draaierig, ik word er niet misselijk van. Ik besluit mijn blog bij te werken en net als ik druk aan het typen ben zie ik de mini van Henny van de verkeerde kant de straat in rijden. Henny komt even gezellig bijkletsen. Ze keert de auto in de straat en als ik naar de deur toeloop zie ik dat Anita ook is meegekomen. Dit belooft een heel gezellige ochtend te worden. Ik neem de bloemen en vooral de geweldige cadeaus in ontvangst (met dank aan de Marketing afdeling van VM). Cadeaus met een knipoog en we lachen er hartelijk om. We kletsen honderduit en wat vliegt de tijd. We besluiten lekker te gaan lunchen bij Il Borgo en na de lunch gaan de dames shoppen en ga ik de kids ophalen en richting huis. Een geweldige dag en ik kijk nu al uit naar de dag in mei, een soort kleine reünie waar we weer eens goed bij kunnen kletsen. De kinderen zijn helemaal happy na een leuke dag op school. Er was stormbaan, deze week staat immers in het teken van sport. Thuis drinken we wat, wordt er volop gespeeld en om 5 uur is het tijd voor de zwemles. Zwemles is een fenomeen waar alle ouders vooral doorheen moeten. Het is eigenlijk drama ten top, de jarenlange bezoekjes aan het te hete zwembad en hier zal de vlag uithangen als Teun en Guus ook in het bezit zijn van het zwem ABC. Puck is er gelukkig vanaf, dus nog even doorbijten en dan behoort ook in huize Schreur het diplomazwemmen tot het verleden. De draaierigheid blijft en daarom besluit ik dat het tijd is voor de tip van Anita. Ik ga het uitproberen en wie weet zal het verloop van de rest van deze week draailoos verlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten