vrijdag 12 april 2013

Weekend 6 en 7 april 2013

We hebben een feestweekend. Yvonne die jarig is en het grote mensenfeest van Teun. Gezelligheid ten top en het mooie is dat het weer ook lekker meedoet. Zaterdag besluit ik naar Yvonne te gaan op de fiets. Henry gaat dan met de kinderen in de auto en ik ga 14 km heen en terug op de mountainbike. Heen doe ik rustig aan, want anders zit ik helemaal dampend aan de taart en terug geef ik voluit. Henry is al thuis met Teun en Puck en Guus zijn nog in Someren gebleven en komen met tante Det mee terug. Ik kom dampend binnen en duik een heerlijk warm bad in. Henry verzorgd de maaltijd en die bestaat vandaag uit heerlijke tournedos, aardappeltjes uit de oven, groente en sla. Ik laat mijn spieren lekker ontspannen en ik voel me topfit. Ik ben ongelofelijk trots op mijn sportieve vorderingen. Ik ben geestelijk nog bij lange na niet in evenwicht en dat is ook iets wat mijn aandacht heeft. Ik probeer evenwicht te vinden in alles wat ik doe, ik probeer te doseren en ik probeer vooral duidelijk te zijn in mijn communicatie naar anderen. Als ik niet aangeef dat ik moe ben, dat ik het niet kan of dat ik er doorheen zit, dan is dat moeilijk voor een buitenstaander te zien. Mijn familie doorziet mijn masker, maar anderen doorzien dat niet en ik laat het dus nog steeds niet makkelijk zien. Alleen als ik me veilig en vertrouwd voel dan kan ik het laten zien. Ik heb hierin nog wel wat te leren en dat is een uitdaging. We genieten in de avond van het maaltje en we drinken er een lekker glaasje wijn bij. Vandaag is een heerlijke dag en ik slaap heerlijk.

Zondag 7 april 2013

Teun is vroeg uit de veren, hij heeft zin in zijn grote mensenfeestje en hij vraagt om de 5 minuten wanneer het 10 uur is, want dan komen tante Jeanne, Oom Alexander, Huub, Maartje, Lotte, Opa, oma, Gerben en Ruben. Als het zover is sprint hij naar de voordeur voor een hartelijk onthaal, maar vooral om kadootjes in ontvangst te nemen. Want dat is waar het hem met  name om gaat. Uiteraard zijn het weer Skylanders en hij is de koning te rijk. De buit is binnen, dus hij gaat buiten spelen en is verdwenen. Het weer is geweldig, een strak blauwe hemel en een heerlijke temperatuur. We kletsen gezellig en in de middag eten we een soepje met brood. Als iedereen weer vertrekt neem ik wat rust en ga lekker in het zonnetje liggen. Net als ik aan het wegdommelen ben komen mama en Frits en even later Bernadette, Dries, Fiene, Yvonne en Peter. We gaan lekker buiten zitten en het is een heerlijke lentedag. Teun is al lang niet meer in zicht. Hij heeft de kado's mogen ontvangen en is met alle buurtkinderen aan het spelen. Dan bij ons, dan op het veldje buiten en dan bij de kinderen in de buurt. Het fijne aan deze zonnige dagen is dat het leven buiten weer invulling gegeven kan worden en dat voelt zo bevrijdend op een of andere wijze. We genieten van deze dag en sluiten deze dag heerlijk af. We gaan op tijd naar bed, zodat we maandag weer fris en fruitig de week kunnen starten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten