donderdag 4 april 2013

donderdag 4 april 2013

Vandaag staat in het teken van het ziekenhuis. Ik begin met oedeemtherapie. Vanuit de oedeemtherapie ga ik door naar de REACT trainig. Als ik naar het ziekenhuis loop kom ik mama en Frits tegen. Ze komen net uit het ziekenhuis en ik wissel hen af. Ik bruis van de energie. Ik ga als een speer vandaag. Als ik naar huis loop besluit ik om op de fiets naar het Catharina ziekenhuis te gaan, waar ik een afspraak heb met de oncologisch fysiotherapeut. Ik doe mijn nieuwe helm op, eet mijn brood, doe mijn handschoenen aan en ik vertrek. Ik heb er best een aardig tempo inzitten. Ik vertrek om 12 uur en ben 35 minuten later op de plek van bestemming. Ik heb een hoofd als een biet. Ik ben om 13 uur aan de beurt en de oncologisch fysiotherapeut complimenteert me vanwege mijn sportiviteit. Ik zeg haar dat ik er indrukwekkender en sportiever uitzie dan ik in werkelijkheid ben. Ze ziet dat het vocht bijna verdwenen is. Ook ziet zij waar met name mijn pijnpunten zitten, mijn bovenarm en mijn borstspier. Ze gaat contact opnemen met mijn huidtherapeute en adviseert om de oedeemtherapie uit te breiden met huidtherapie (voor het litteken) en fysiotherapie (voor het losmaken van de borstspier). Ook geeft zij een verwijzing voor een nieuwe stevigere steunkous. Dacht ik minder therapie te gaan krijgen, wordt het dus meer. Maar alles voor het herstel, dus we gaan het met Gwen opnemen. Ik fiets naar huis en wat valt dat tegen! Er staat een forse tegenwind en mijn benen hebben het zwaar te verduren. Ik blijf trappen en als ik bij Stiphout ben aangekomen loopt het zweet van mijn hoofd. Ik fiets thuis het pad op en laat me tegen de muur vallen zodat ik makkelijk kan afstappen en wat is lopen een kunst na zo'n tocht. Mijn gezicht gloeit. Ik plof in de stoel en heb de puf niet om me te gaan douchen, dus ik besluit de kinderen zo op te halen. Puck ziet het meteen. Ze zegt dat ik rare billen heb en ik vertel haar dat dat komt omdat ik een fietsbroek aan heb. Als we thuis zijn de jongens hier weer met hun skylanders, speelt Guus op de trampo en ligt Puck op bed TV te kijken. Ik ga heel even in een warm bad zitten, want dat is wat de benen vragen. Daarna voel ik me een stuk beter, maar ik voel de vermoeidheid goed in mijn benen. We eten een lekkere pasta en ook Nick eet mee en dan gaat Henry met Puck en Guus naar de voorstelling. Ik blijf met Teun thuis, ik houd het voor gezien en ik kan nu al uitkijken naar mijn bed. De training van Ad6 deze avond zal niet aan mij besteed zijn, vandaag zit er al genoeg in de benen. Morgen gaan Madzy en ik samen de bossen in op de mountainbike. Maar eerst heerlijk slapen, daar kijk ik nu al naar uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten